
montessori herničky
Ukážeme deťom, ako zvládnuť veci samostatne. Ponúkame aktivity plné zážitkov, vzrušenia, radosti a vlastných objavov, ktoré ich zavedú do tajov sveta a pomôžu im pochopiť jeho princípy. Využite prvé roky života svojho dieťaťa a darujte mu priestor na komplexný rozvoj.
Montessori herničky sú miestom, kde sa deti učia a rozvíjajú formou hry v malých skupinách alebo individuálne. V bezpečnom a podnetnom prostredí majú príležitosť zlepšovať svoje zručnosti, jazykové a matematické schopnosti, podporovať rozumový vývin a rozvíjať svoj talent. Hlavnym cielom herničiek je umožniť detom spoznavat svet okolo nich, pochopit jeho principy, rozvjat ich samostatnost, schopnost rozhodovat sa ssebadoveru, sebalasku a lasku k okoliu.
pre koho sú určené?
Herničky sú vhodné pre deti vo veku 2 až 6 rokov. Herničky ponúkajú ideálnu príležitosť pre prvú adaptáciu dieťaťa na kolektív – či už ako prípravu na škôlku, alebo ako doplnok k nej. Je to miesto, kde sa dieťa často prvýkrát stretáva so skupinou a spoznáva rozdiely oproti domácemu prostrediu. Prežíva tu prvé radosti v spoločnosti priateľov, nadšenie zo spoločných projektov a objavovania, učí sa komunikácii a spolupráci, ale aj trpezlivosti pri čakaní na uvoľnenie aktivity. Tieto skúsenosti sú dôležité pre psychický vývin dieťaťa, ktorý je v domácom prostredí, často strávenom osamote, menej intenzívny. Pre dospelých možno "bežné", pre dieťa však ide o úplne nové zážitky, ktoré ho môžu posunúť vpred vo vývoji. Program môže prebiehať skupinovo alebo individuálne, podľa potrieb a preferencií dieťaťa a jeho rodičov.
Skupinové herničky:
Skupinová forma je odporúčaná pre deti, ktoré sa pripravujú na nástup do škôlky alebo ktoré sú väčšinu času doma s rodičmi. Herničky im poskytujú prvú skúsenosť so socializáciou v menšom kolektíve. Do jednej skupiny je zaradených maximálne 6 detí, čo zaručuje individuálny prístup a pohodovú atmosféru.
Individuálne herničky:
Individuálny program je určený pre deti s vývinovým oneskorením, oslabenými komunikačnými schopnosťami alebo špecifickými potrebami. Tento prístup je vhodný aj pre deti, ktoré potrebujú viac času na adaptáciu a odpútanie sa od rodiča. Cieľom je pripraviť ich na prechod do menšej pravidelnej skupiny.
Vyhradzujeme si právo neprijať dieťa do spoločných herničiek alebo ho preradiť do individuálneho programu, ak to považujeme za vhodné pre jeho optimálny rozvoj.


moje skúsenosti
Popri Montessori herničkách pracujem naďalej na čiastočný úväzok v súkromnej Montessori škôlke. Práci Montessori sprievodkyne sa venujem už niekoľko rokov. Moja kariéra zahŕňa aj prácu s ajurvédou a v oblasti klinických štúdií. V Montessori priestore prepájam tradičné pedagogické postupy, princípy rešpektujúcej výchovy a Montessori pedagogiky pre deti predškolského veku.
čo robí Montessori herničky výnimočnými?
Montessori herničky podporujú optimálny rozvoj mozgu, zlepšujú reč a jazykové schopnosti, matematické myslenie, zmyslové vnímanie a jemnú motoriku. Pomáhajú formovať nervové dráhy a koordináciu pohybov, čo vedie k rýchlejšiemu napredovaniu dieťaťa a rozvíjaniu jeho samostatnosti. Tieto skúsenosti zvyšujú záujem dieťaťa o samostatné vzdelávanie a pripravujú ho na úspešný nástup do základnej školy.
